Monday, August 27, 2012

Diam dan terus diam..
Berbicara tanpa kata..

Monday, May 9, 2011


.: Dalam keadaan yang agak kelam kabut :.

Thursday, January 13, 2011

kenapa perempuan @ wanita suka menangis

salam...

tersangat lama meninggalkan blog... sampai dh taak tau nk menulis..hehe.. ase cam nk nangisje...haha.. hmmm... kenape ek suke sgt menangis.. selalunye perempuan la... senang betolmenangis.. macam nurin.. n walaupon nurin ni peempuan, nurin sendiri pon xpasti kenapa nurinsuke menangis.. haha... maybe itu je cara yang paling mudah untuk meluahkan isi hati... especially untuk org yang suke memendam perasaan kot..........

the best part kalo ade yg sudi nk pujok... tapi cam nurin ni xmkn pujok..haha... pujok la cmnepon still same je..n lastly kene pujok diri sendiri..thats me.. haha..

n the best part lagi...
nurin google kenapa perempuan or wanita suke menangis.. byk gak la dpt jwapan...n ade satu niagak best la.. so nurin pon nak share...

seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya, “Ibu Mengapa engkaumenangis?”

“Karena aku seorang wanita,” kata sang ibu kepadanya.
“Aku tidak mengerti,” kata anak itu.
Ibunya hanya memeluk dia dan berkata, “Dan kau tak akan pernah mengerti.”
Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, “Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?”

“Semua wanita menangis tanpa alasan,” hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa dan tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.
Akhirnya ia menghubungi Tuhan dan bertanya, “Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?”

Tuhan menjawab:
“Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa.
Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan.

Aku memberinya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya.
Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika dunia sekitarnya menyerah, serta mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan, tanpa mengeluh.

Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anak-anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya.
Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam setiap kegagalan yang terjadi dan melengkapi tulang rusuk suaminya.

Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik tak akan pernah menyakitinya, tetapi kadang menguji kekuatan dan ketetapan hatinya untuk tetap berada di sisi suaminya itu tanpa keraguan.
Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk diteteskan.

yang Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan kapan pun ia butuhkan. Kau tahu, kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, sosokia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir dan menata rambutnya.
Kecantikan seorang wanita dapat kau lihat dari matanya, karena itulah pintuhatinya dan menjadi tempat di mana cinta itu terpancar.”

nurin copy kat sini


Monday, November 29, 2010

aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu
aku rindu sayang kamu

Thursday, November 11, 2010

mak...

Bila dahaga, yang susukan aku.... mak

Bila lapar, yang suapkan aku.... mak

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak

Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... Mak

Bila bangun tidur, aku cari.... mak

Bila nangis, orang pertama yang datang .... mak

Bila nak bermanja, aku dekati.... mak

Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak

Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak

Bila nakal, yang memarahi aku.... mak

Bila merajuk, yang memujukku cuma.... mak

Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak

Bila takut, yang tenangkan aku.... mak

Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak

Aku selalu teringatkan .... mak

Bila sedih, aku mesti talipon.... mak

Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak

Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak

Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk!"

Bila sakit, orang paling risau adalah.... mak

Bila nak exam, orang paling sibuk juga.... mak

Bila buat hal, yang marah aku dulu.... mak

Bila ada masalah, yang paling risau.... mak

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak

Yang selalu masak makanan kegemaranku.... mak

Kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk..... mak

Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku.... mak

Yang selalu berleter kat aku... mak

Yang selalu puji aku.... mak

Yang selalu nasihat aku.... mak

Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk..... mak